Trinn 5
Hvordan komme i kontakt?De aller fleste som kommer til en nettside kjøper ikke det du tilbyr direkte. De fleste gjør ikke det første gangen, de klikker ikke på «Kjøp» knappen eller «Bestill tjeneste» knappen, fordi det ikke er etablert noen relasjon, tilliten er ikke bygget enda, de kjenner ikke deg enda… Å selge noe til noen som føler at de ikke kjenner deg i hele tatt, som ikke har hatt noen dialog med deg, er i de fleste tilfeller umulig.
Så hvordan får man bygget denne tilliten og relasjonen? For å klare det må man komme i dialog med den potensielle kunden. Man må opprette en kommunikasjonslinje med den som er inne på din nettside og deg. Men hvordan gjøre det når de fleste er livredde for å legge igjen både telefonnummer og epost. De fleste vegrer seg fra å legge igjen et telefonnummer på en nettside. Kanskje fordi de da ser for seg at denne personen kommer til ringe..

Og epost, det er de fleste veldig, veldig forsiktig med, og det med god grunn i dagens spam verden.

Man må altså lage en kommunikasjonslinje uten å kreve at kunden må legge igjen verken telefonnummer eller epost, men likevel klare å skape en dialog. Så hvordan i all verden får man det til?
Med våre verktøy får du muligheten til å ha kontinuerlig oversikt over hvem som er på din nettside, informasjon om hvor i landet de befinner seg, se hva de gjør på siden din, samt muligheten til å ta direkte kontakt med dem eller gi dem muligheten til å spørre deg om noe. Alt dette, uten at de må legge igjen sitt telefonnummer eller epost. Dermed får du muligheten til å bygge en relasjon med en stor andel av de besøkende på din nettside, istedenfor til kun den lille promillen som tidligere la igjen sitt telefonnummer eller epost direkte.
Ikke vent med å ta tak i dette – mange av de som i dag besøker din nettside som ender opp med å ikke ta kontakt, er tapte inntekter som du kunne ha fått tak i, hadde du brukt de riktige verktøyene og metodene.