Velg en side

Vilkår for Nettsideportalen sine tjenester

 

1.1 Juridiske forhold Nettsideportalen.no (Heretter kalt «Leverandør(en), Nettsideportalen») tilhører orgnr. 899 551 222 og leverer tjenester, i tilknytning til drift av hjemmesideplattform og digital markedsføring, til bedrifter (Heretter kalt «Kunde(n)»). I tilfeller der det refereres til begge sidene i denne avtalen omtales de som «Partene».

1.2 Etablering og Gjennomføring av oppdraget Bestilling av tjenester fra Nettsideportalen via nettsiden, epost, over telefon eller signering for hånd vil innebære at betingelser nevnt i dette dokument vil være gjeldende. Prisene for de tjenester som blir bestilt blir forhåndsfakturert årlig eller for avtalt periode når bestillingen er behandlet i vårt system. Straks betalingen er mottatt har Kunden tilgang på tjenestene som Nettsideportalen tilbyr. I særskilte tilfeller vil tjenester kunne startes eller leveres før faktura er utsendt eller betaling er mottatt. Alle tjenester knyttes til konsulenter hos Nettsideportalen, som vil kunne få bistand fra Nettsideportalen sine øvrige samarbeidspartnere til gjennomføringen av deler av bestillingen.

1.3 Betaling Nettsideportalen fakturerer kunder forskuddsvis årlig eller for avtalt periode for de tjenestene / løsningene som blir bestilt. Oppstart for levering av tjenester krever at fakturert beløp er innbetalt. Faktura blir utsendt med 5 dagers forfall. Alle priser som er nevnt i vilkårene og som blir avtalt med Kunde skriftlig eller muntlig er eks merverdiavgift (mva.) og blir faktuert med mva.

 Arbeid i forbindelse med endring av kampanjer i henhold til Kundens ønsker i forhold til endring av design, tekstinnhold og lignende faktureres med veiledende timesatser.

For konsulenttjenestene hvor det er oppgitt estimater for antall timer skriftlig eller muntlig vil det faktureres forskuddsvis månedlig for oppgitt estimat. Korrigeringer for faktisk medgått tid vil gjøres i etterkant. Denne avtalen regulerer også det som ytes av annen rådgivning, fra Nettsideportalen til Kunden, som Kunde bestiller fra Nettsideportalen skriftlig eller muntlig. Med mindre annet er avtalt, er utgangspunktet for faktureringen den tid som er medgått til effektivt og fagmessig arbeid med oppdraget.

Våre veiledende timesatser er kr 1147 eks mva. Minste timeenhet er 0,25 time (15 minutter). Telefonsamtaler og lignende som ikke består av helt korte beskjeder, avregnes med minimum 0,25 time. Med faktura skal følge spesifisert oversikt over utført arbeid, utlegg mv. Denne type arbeid vil faktureres etterskuddsvis med 5 dagers forfall. Betalingsforpliktelsene er ikke avhengig av noen særskilt godkjennelse og aksept av avtalen ansees som bindende for Kunden. Faktura sendes til e-post adressen som er oppgitt i innmeldingsskjemaet. Fakturering skjer fra InSalesCRM AS eller underenheten Nettsideportalen. Priser på tjenester og honorar på arbeidstimer indeksreguleres hvert kalenderår i henhold til konsumprisindeksen (KPI). Kunden er pliktig til å betale den til enhver tid gjeldende forsinkelsesrente ifølge ”Lov om renter ved forsinket betaling m. m” så lenge forsinkelsen varer.

I de tilfeller der vi leverer lister fra vår bedriftsdatabase tar vi ikke ansvar for hvordan Kunde benytter seg av mottatt liste. Vi påpeker at i henhold til Markedsføringsloven §15 har man ikke anledning til å sende ut epost markedsføring til epost adresser av personlig art der det ikke er innhentet forhåndssamtykke. I de tilfeller der det leveres verifiserte generiske firma eposte lister, vil listene ha blitt pinget for å sikre en høyest mulig andel positive epost adresser. Dog vil det alltid være tilfeller der verifiserte epost adresser likevel er inaktive pga. årsaker som ikke har latt seg oppdage ved verifiseringsprosessen.

1.4 Avvik Muntlige beskjeder og avtaler fra konsulenter for Nettsideportalen til Kunden overstyrer ikke det som fremkommer av tekst i denne skriftlige avtalen. Avvik må avtales skriftlig via epost, faks eller dokument.

1.5 Ansvarsforhold Nettsideportalen kan ikke under noen omstendighet holdes erstatningsansvarlig for konsekvenser av tjenestene som blir levert, da Nettsideportalen kun leverer en plattform for drift av hjemmeside og bistand og hjelp i forbindelse med markedsføring. Kunden selv må bære ansvaret for de beslutningene Kunden gjør for sin egen bedrift i forhold til drift av hjemmeside og markedsføring.

1.6 Varighet Denne avtalen og de bestilte tjenestene / løsningene har en varighet på 12 måneder. Avtalen og de bestilte tjenestene / løsningene som løper kontinuerlig fornyes automatisk for nye 12 måneder ved forfall. De bestilte tjenestene / løsningene kan sies opp med 1 måneds varsel før fornyelse. Hvis kunde bestiller flere tjenester direkte fra Nettsideportalen, etter avtaleinngåelsen er innsendt, vil de generelle vilkår og betingelser som er nevnt i denne avtalen gjelde, hvis ikke annet avtales skriftlig Honorarer på tjenester og rådgivningstimer, og andre kostnader, som Nettsideportalen har rett på fra Kunde, må fortsatt betales uavhengig om avtalen ikke lenger er løpende og uavhengig om avtalen er sagt opp av Nettsideportalen eller Kunden, uavhengig av årsak.

1.7 Konfidensialitet Partene skal forhindre at andre får adgang til eller kjennskap til det man i tilknytning til denne avtale og gjennomføringen av den får vite om.

1.8 Taushetsplikt Partene forplikter seg til ikke uberettiget å utlevere konfidensiell informasjon om hverandre til utenforstående. Avtalens innhold er konfidensiell. Som konfidensiell informasjon anses ikke opplysninger som allerede er blitt alminnelig kjent eller rettmessig mottas fra tredjemann.

1.9 Tvister Tvister vedrørende denne avtalen avgjøres av alminnelig domstol med Oslo som verneting.

2.0 Webhotell

2.1. Generelt
Vi tilbyr hosting av nettsider og normale funksjoner som hører til dette. Vi setter opp servere på Google Cloud sin plattform eller annen egnet plattform. Tjenesten er begrenset til det som er tilgjengelig via vårt kontrollpanel, hvor man som kunde må informere oss om endringer man ønsker utført. Installasjon av CMS system inngår i prisen for webhotell, men andre oppgaver som man ønsker at vi utfører vil bli fakturert med en timesats på kr 1147 eks mva. Minste timeenhet er 0,25 time (15 minutter).

Vår tjeneste omfatter mange ulike avanserte funksjoner for å gjøre nettsider raskere, og ikke alle vil nødvendigvis virke for alle nettsider. En nettbutikk løsning vil foreksempel ikke være kompatibel med Varnish. Vi forbeholder oss retten til å avvise bestillinger av webhotell, hvis det avdekkes at dette ikke er forenlig med vår drift eller andre saklige årsaker. Samarbeidet betinger at man som kunde oppfører seg profesjonelt, ikke tar unødig risiko med data eller passord, og holder nettsiden oppdatert med siste programvare for å forhindre problemer med hacking o.l.

Vi sørger for at nettsidens innstillinger i vårt kontrollpanel blir optimalisert.

Det faktiske arbeid med å sette opp / lage en hjemmeside blir priset til hvert enkelt prosjekt og forhåndsfaktureres på lik linje med Nettsideportalen sine øvrige tjenester. Endringer som Kunde kommer med etter at prosjektet er startet og som ikke er avtalt skriftlig ved oppstart vil det påløpe timepris for i henhold til satser nevnt i disse vilkår, og endringene vil normalt først bli implementert etter at hjemmesiden er levert i henhold til de betingelser som ble avtalt ved oppstart. Alle hjemmesider som Nettsideportalen setter opp / lager for kunde, betinger at hjemmesiden er knyttet til et webhotell hos Nettsideportalen. Kunden har ikke anledning til å flytte eller eksportere innholdet på hjemmesiden til et annet webhotell hos en annen leverandør, fordi hjemmesiden er laget på tema og plugins lisenser som er knyttet til Nettsideportalen. Hjemmesidene hos Nettsideportalen blir normalt laget på WordPress sitt CMS system, hvor man som kunde får en begrenset tilgang til backend / kontrollpanelet på hjemmesiden med de rettigheter som Leverandør finner hensiktsmessig.

Prisene på våre webhotell løsninger er kr 990,- per mnd og forutsetter at trafikken ikke overstiger maks sidevisninger i mnd. Ved overskridelse vil server bli oppskalert automatisk og det vil påløpe kr 490,- ekstra per mnd per +50 000 sidevisninger per mnd. Det samme gjelder også for vår kombinerte chat og observasjonsløsning. En automatisk oppskalering vil ikke bli automatisk nedskalert ved fornyelse hvis dette ikke særskilt blir bedt om skriftlig med 1 måneds varsel før fornyelse. I ett tilfelle der det er en veldig stor økning i trafikk en periode pågrunn av helt særskilte ekstraordinære omstendigheter, er et godt eksempel der det vil være aktuelt for kunde og be om en nedskalering for neste periode.

Vi leverer ikke webhotell til nettsider med pornografisk innhold eller innhold som bryter med norske eller internasjonale regler. Webhotell som opprettes med uriktig informasjon vil bli stengt uten videre varsel.

2.2. Drift
Servere er lokalisert på Google Cloud eller annen egnet plattform. Google Compute Engine (GCE) har en ekstremt kraftig og pålitelig cloud hosting infrastruktur, med den effektive ytelsen som følger med Google´s merkenavn. og blir kontinuerlig overvåket.

Vi er tilgjengelig på epost alle virkedager i året fra kl 09.00 – 16.00. Ved telefon support vil det påløpe vanlig timehonorar i henhold til gjeldende satser som er beskrevet i punkt 1.3.

Vi vil gjøre alt vi kan for at tjenestene alltid skal være tilgjengelig. Det vil likevel kunne forekomme driftsavbrudd som følge av feil hos tredjepart (linjeleverandører, datasenter osv.), angrep på infrastrukturen (f.eks DDOS) eller feil på våre egne systemer eller hardware. Vi vil alltid forsøke å rette feil snarest mulig.

Vi kan under ingen omstendigheter holdes ansvarlig for eventuelle tap som oppstår som følge av at våre tjenester ikke er tilgjengelig.

2.3. Sikkerhetskopiering
Det kjøres daglig sikkerhetskopiering av databaser og nettsider som ligger på vår infrastruktur, og beholder de i 8 dager.

Vi oppfordrer alle til å ta backup av databaser og filer selv også, fordi det er raskere og rimeligere å hente tilbake data på den måten, enn ved å engasjere oss.

2.4. Sikkerhet
Alle cloud servere på vår plattform er sikret med et beskyttende lag av topp moderne brannmurer. Din server blir plassert bak en sikker brannmur som begrenser uautorisert tilgang og forhindrer hacking. Vi sørger for at dine nettsteder alltid er beskyttet. Vi kan også gjøre dine nettsider krypterte med SSL.

2.5. Misbruk
Vi forbeholder oss retten til å stenge og avslutte kundeforhold umiddelbart ved misbruk. Det er ikke lov å benytte tjenesten til hosting av usømmelig materiale, distribusjon av filer eller masseutsendelser av epost (spam).

2.6. Hacking
Ved hacking vil vi stenge siden umiddelbart når dette oppdages og gjøre kunden oppmerksom på situasjonen. Svakheter ved siden må utbedres før tjenesten igjen vil bli aktivert av oss.

2.7. Oppdaterte nettsider
Hos oss slipper du å tenke på å holde din server oppdatert. Vi oppdaterer din server automatisk med firmware og OS-oppdateringer. Men dine nettsider er ditt ansvar. Vi forbeholder oss retten til å stenge nettsider som ikke holdes oppdatert hvis de utgjør en sikkerhetsrisiko. Hvis man ikke har kompetanse til å selv sørge for dette, anbefaler vi at man velger en av våre planer som inkluderer vår serviceavtale hvor vi sørger for oppdatering av nettside, CMS system og plugins for sikker drift. Vi kan gjøre kontroller av publiseringsløsninger, og informere om oppdateringer som må installeres av sikkerhetshensyn. Når dette skjer må nettsider oppgraderes eller utbedres snarest eller innenfor gitt tidsfrist.

Kunde er anbefalt å gjennomføre systematiske backup´er og utvise aktsomhet ved installasjon av plugins og 3. Parts installasjoner og aldri installere dette på ”live” server, før det er testet på en test server på forhånd, da dette kan medføre komplikasjoner.

2.8. Konfidensialitet
Alle kundeopplysninger og informasjon som lagres på våre servere blir konfidensielt behandlet. Alle medarbeidere har signert taushetsplikterklæringer.

Vi utleverer ikke informasjon til tredjepart, med mindre vi har fått skriftlig godkjennelse eller er påtvunget det gjennom en rettslig kjennelse.

2.9. Avslutning av avtale
Avtalen kan sies opp med 1 måneds varsel før fornyelse.

2.10. Endringer av betalingsplaner
Oppskalering av webhotell løsning kan gjøres når som helst, og man vil bli fakturert for aktiv plan i perioden. Nedskalering kan kun skje med 1 måneds varsel før fornyelse.

3.0 Revisjon av avtalevilkår

De alminnelige betingelser for avtalen revideres normalt en gang i året og ellers når det oppstår behov for det. Vi vil informere om endringer via epost når det skjer. Hvis informasjonen om nye vilkår er gitt 1 måned før neste fornyelsesperiode vil nye vilkår være gyldig for neste fornyelsesperiode. Fornyelse av ny avtaleperiode bekrefter at vilkårene aksepteres.

Vilkår for Nettsideportalen sine tjenester

 

1.1 Juridiske forhold Nettsideportalen.no (Heretter kalt «Leverandør(en), Nettsideportalen») tilhører InSalesCRM AS (orgnr. 899 551 222) og leverer tjenester, i tilknytning til bedriftsrådgivning og digital markedsføring, til bedrifter (Heretter kalt «Kunde(n)»). I tilfeller der det refereres til begge sidene i denne avtalen omtales de som «Partene».

1.2 Etablering og Gjennomføring av oppdraget Bestilling av tjenester fra Nettsideportalen via nettsiden, epost, over telefon eller signering for hånd vil innebære at betingelser nevnt i dette dokument vil være gjeldende. Prisene for de tjenester som blir bestilt blir forhåndsfakturert årlig eller for avtalt periode når bestillingen er behandlet i vårt system. Straks betalingen er mottatt har Kunden tilgang på tjenestene som Nettsideportalen tilbyr. I særskilte tilfeller vil tjenester kunne startes eller leveres før faktura er utsendt eller betaling er mottatt. Alle tjenester knyttes til konsulenter hos Nettsideportalen, som vil kunne få bistand fra Nettsideportalen sine øvrige samarbeidspartnere til gjennomføringen av deler av bestillingen.

1.3 Betaling Nettsideportalen fakturerer kunder forskuddsvis årlig eller for avtalt periode for de tjenestene / løsningene som blir bestilt. Oppstart for levering av tjenester krever at fakturert beløp er innbetalt. Faktura blir utsendt med 5 dagers forfall. Alle priser som er nevnt i vilkårene og som blir avtalt med Kunde skriftlig eller muntlig er eks merverdiavgift (mva.) og blir faktuert med mva.

Ved bestiling av tjenester knyttet til leadgenerering vil det være en fordelingen på avtalt budsjett mellom Google og Mediepakka (topp 15 nettsider i vårt nettverk, relaterte nisjenettsider og sosiale medier). Fordelingen blir optimalisert i forhold til hvor man får best effekt med hensyn til faktiske leads som konverterer. Optimalisert fordeling vil også skje innenfor selve Mediepakka, som kan innebære at kun utvalgte sider / kanaler blir benyttet. For tjenester i forbindelse med digital annonsering på Google, Mediepakka og annet, hvor vi administrerer dette for kunde gjennom våre plattformer, ved optimalisering av parametre som Klikkfrekvens, Kvalitetsscore og Adrank, vil det være en fordeling i avtalt dagsbudsjett mellom forbruk og adminstrasjon i tillegg til valgt månedlig kontokostnad. Administrasjon er inkludert i avtalt dagsbudsjett med en andel på femti prosent. Avtalt dagsbudsjett forskutteres årlig eller for avtalt periode. Leverandør skal etter beste evne administrere kampanjen på dette produktet slik at klikkbudsjettet fordeles utover avtalt periode. Hvis en kampanje har et mindre forbruk enn det som er andelsmessig forskuddsbetalt for avtalt periode, vil kunde ikke få dette beløpet tilbakebetalt, men det vil bli videreført og brukt i kampanjebudsjetter for kunden i perioder fremover til det er oppbrukt uten ekstra kostnader for kunden for denne delen, siden administrasjonskostnader allerede er betalt for dette. Dette gjelder uavhengig om avtaleperioden er over eller ikke. Ekstra klikk kostnader til 3. parts leverandør, som Google, Facebook ol. i forhold til avtalt forbruk som måtte påløpe for Kunde i særskilte tilfeller, vil bli viderefakturert til Kunde. Alle omkostninger og ekstra utlegg (som for eksempel ekstra annonsering på Mediapakka, Google, Facebook etc.) som Nettsideportalen forskutterer, vil bli viderefakturert. Viderefakturering av utlegg vil kunne medføre merverdiavgift på utlegget. Arbeid i forbindelse med endring av kampanjer i henhold til Kundens ønsker i forhold til endring av design, tekstinnhold og lignende faktureres med veiledende timesatser.

Ved levering av leadgenerering gjennom Sky Audience sin plattform vil avtalevilkår i henhold til Sky Audience sine vilkår gjelde, som finnes her: http://skyaudience.com/vilkar/

Gjennom vår Mediepakke får man tilgang til digital markedsføring over topp 15 nettsider i vårt nettverk, relaterte nisje-nettsider og Facebook. For hver enkelt kampanje vi bygger optimaliserer vi den for å være målrettet mot nettsidene og kanalene med de største anslagene for effekt. Derfor kan noen nettsider og kanaler utelukkes til fordel for mer press andre nettsider og kanaler.

Gjennom vår plattform for landingssider er det en fast årlig pris på kr 2500,- per landingsside. Dette dekker opprettelse og hosting av landingsside(r) gjennom våre servere.

For konsulenttjenestene hvor det er oppgitt estimater for antall timer skriftlig eller muntlig vil det faktureres forskuddsvis månedlig for oppgitt estimat. Korrigeringer for faktisk medgått tid vil gjøres i etterkant. Denne avtalen regulerer også det som ytes av annen rådgivning, fra Nettsideportalen til Kunden, som Kunde bestiller fra Nettsideportalen skriftlig eller muntlig. Med mindre annet er avtalt, er utgangspunktet for faktureringen den tid som er medgått til effektivt og fagmessig arbeid med oppdraget.

Våre veiledende timesatser er kr 1147 eks mva. Minste timeenhet er 0,25 time (15 minutter). Telefonsamtaler og lignende som ikke består av helt korte beskjeder, avregnes med minimum 0,25 time. Med faktura skal følge spesifisert oversikt over utført arbeid, utlegg mv. Denne type arbeid vil faktureres etterskuddsvis med 5 dagers forfall. Betalingsforpliktelsene er ikke avhengig av noen særskilt godkjennelse og aksept av avtalen ansees som bindende for Kunden. Faktura sendes til e-post adressen som er oppgitt i innmeldingsskjemaet. Fakturering skjer fra InSalesCRM AS eller underenheten Nettsideportalen. Priser på tjenester og honorar på arbeidstimer indeksreguleres hvert kalenderår i henhold til konsumprisindeksen (KPI). Kunden er pliktig til å betale den til enhver tid gjeldende forsinkelsesrente ifølge ”Lov om renter ved forsinket betaling m. m” så lenge forsinkelsen varer.

I de tilfeller der vi leverer lister fra vår bedriftsdatabase tar vi ikke ansvar for hvordan Kunde benytter seg av mottatt liste. Vi påpeker at i henhold til Markedsføringsloven §15 har man ikke anledning til å sende ut epost markedsføring til epost adresser av personlig art der det ikke er innhentet forhåndssamtykke. I de tilfeller der det leveres verifiserte generiske firma eposte lister, vil listene ha blitt pinget for å sikre en høyest mulig andel positive epost adresser. Dog vil det alltid være tilfeller der verifiserte epost adresser likevel er inaktive pga. årsaker som ikke har latt seg oppdage ved verifiseringsprosessen.

Ved levering av konkurrentanalyse er prisen på kr 2000,- for en konkurrentanalyse. Analyse av en konkurrent for søkeord hos Google er betinget av at det finnes nok datagrunnlag i vår database for denne aktøren.

1.4 Avvik Muntlige beskjeder og avtaler fra konsulenter for Nettsideportalen til Kunden overstyrer ikke det som fremkommer av tekst i denne skriftlige avtalen. Avvik må avtales skriftlig via epost, faks eller dokument.

1.5 Ansvarsforhold Nettsideportalen kan ikke under noen omstendighet holdes erstatningsansvarlig for konsekvenser av tjenestene som blir levert, da Nettsideportalen kun leverer bistand og hjelp i forbindelse med markedsføring. Vår hjelp og bistand er å anse som en støttetjeneste for Kunden, med det er Kunden selv som må bære ansvaret for de beslutningene Kunden gjør for sin egen bedrift i forhold til markedsføring.

1.6 Varighet Denne avtalen og de bestilte tjenestene / løsningene har en varighet på 12 måneder. Avtalen og de bestilte tjenestene / løsningene som løper kontinuerlig fornyes automatisk for nye 12 måneder ved forfall. De bestilte tjenestene / løsningene kan sies opp med 1 måneds varsel før fornyelse. Hvis kunde bestiller flere tjenester direkte fra Nettsideportalen, etter avtaleinngåelsen er innsendt, vil de generelle vilkår og betingelser som er nevnt i denne avtalen gjelde, hvis ikke annet avtales skriftlig Honorarer på tjenester og rådgivningstimer, og andre kostnader, som Nettsideportalen har rett på fra Kunde, må fortsatt betales uavhengig om avtalen ikke lenger er løpende og uavhengig om avtalen er sagt opp av Nettsideportalen eller Kunden, uavhengig av årsak.

1.7 Konfidensialitet Partene skal forhindre at andre får adgang til eller kjennskap til det man i tilknytning til denne avtale og gjennomføringen av den får vite om.

1.8 Taushetsplikt Partene forplikter seg til ikke uberettiget å utlevere konfidensiell informasjon om hverandre til utenforstående. Avtalens innhold er konfidensiell. Som konfidensiell informasjon anses ikke opplysninger som allerede er blitt alminnelig kjent eller rettmessig mottas fra tredjemann.

1.9 Tvister Tvister vedrørende denne avtalen avgjøres av alminnelig domstol med Oslo som verneting.

2.0 Webhotell

2.1. Generelt
Vi tilbyr hosting av nettsider og normale funksjoner som hører til dette. Vi setter opp servere på Google Cloud sin plattform eller annen egnet plattform. Tjenesten er begrenset til det som er tilgjengelig via vårt kontrollpanel, hvor man som kunde må informere oss om endringer man ønsker utført. Installasjon av CMS system inngår i prisen for webhotell, men andre oppgaver som man ønsker at vi utfører vil bli fakturert med en timesats på kr 1147 eks mva. Minste timeenhet er 0,25 time (15 minutter).

Vår tjeneste omfatter mange ulike avanserte funksjoner for å gjøre nettsider raskere, og ikke alle vil nødvendigvis virke for alle nettsider. En nettbutikk løsning vil foreksempel ikke være kompatibel med Varnish. Vi forbeholder oss retten til å avvise bestillinger av webhotell, hvis det avdekkes at dette ikke er forenlig med vår drift eller andre saklige årsaker. Samarbeidet betinger at man som kunde oppfører seg profesjonelt, ikke tar unødig risiko med data eller passord, og holder nettsiden oppdatert med siste programvare for å forhindre problemer med hacking o.l.

Vi sørger for at nettsidens innstillinger i vårt kontrollpanel blir optimalisert.

Det fakiske arbeid med å sette opp / lage en hjemmeside blir priset til hvert enkelt prosjekt og forhåndsfaktureres på lik linje med Nettsideportalen sine øvrige tjenester. Endringer som Kunde kommer med etter at prosjektet er startet og som ikke er avtalt skriftlig ved oppstart vil det påløpe timepris for i henhold til satser nevnt i disse vilkår, og endringene vil normalt først bli implementert etter at hjemmesiden er levert i henhold til de betingelser som ble avtalt ved oppstart. Alle hjemmesider som Nettsideportalen setter opp / lager for kunde, betinger at hjemmesiden er knyttet til et webhotell hos Nettsideportalen. Kunden har ikke anledning til å flytte eller eksportere innholdet på hjemmesiden til et annet webhotell hos en annen leverandør, fordi hjemmesiden er laget på tema og plugins lisenser som er knyttet til Nettsideportalen. Hjemmesidene hos Nettsideportalen blir normalt laget på WordPress sitt CMS system, hvor man som kunde får en begrenset tilgang til backend / kontrollpanelet på hjemmesiden med de rettigheter som Leverandør finner hensiktsmessig.

Våre webhotell har følgende prisplaner:

*Webhotell løsningene forutsetter at trafikken ikke overstiger 50.000 sidevisninger i måneden. Ved behov for større trafikkmengder vil dette prises i henhold til avtalevilkårene.
Vår kombinerte chat og observasjonsløsning (live opptak og heatmap) har følgende prisplaner:
Oppsett av kombinert chat og observasjonsløsning faktureres med kr 5 900,- eks moms.

* + Kr 249 per ekstra bruker.

Prisene på våre webhotell løsninger forutsetter at trafikken ikke overstiger maks sidevisninger i mnd. Ved overskridelse vil server bli oppskalert automatisk og det vil påløpe kr 490,- ekstra per mnd per +50 000 sidevisninger per mnd. Det samme gjelder også for vår kombinerte chat og observasjonsløsning. En automatisk oppskalering vil ikke bli automatisk nedskalert ved fornyelse hvis dette ikke særskilt blir bedt om skriftlig med 1 måneds varsel før fornyelse. I ett tilfelle der det er en veldig stor økning i trafikk en periode pågrunn av helt særskilte ekstraordinære omstendigheter, er et godt eksempel der det vil være aktuelt for kunde og be om en nedskalering for neste periode.

Vi leverer ikke webhotell til nettsider med pornografisk innhold eller innhold som bryter med norske eller internasjonale regler. Webhotell som opprettes med uriktig informasjon vil bli stengt uten videre varsel.

2.2. Drift
Servere er lokalisert på Google Cloud eller annen egnet plattform. Google Compute Engine (GCE) har en ekstremt kraftig og pålitelig cloud hosting infrastruktur, med den effektive ytelsen som følger med Google´s merkenavn. og blir kontinuerlig overvåket.

Vi er tilgjengelig på epost alle virkedager i året fra kl 09.00 – 16.00. Ved telefon support vil det påløpe vanlig timehonorar i henhold til gjeldende satser som er beskrevet i punkt 1.3.

Vi vil gjøre alt vi kan for at tjenestene alltid skal være tilgjengelig. Det vil likevel kunne forekomme driftsavbrudd som følge av feil hos tredjepart (linjeleverandører, datasenter osv.), angrep på infrastrukturen (f.eks DDOS) eller feil på våre egne systemer eller hardware. Vi vil alltid forsøke å rette feil snarest mulig.

Vi kan under ingen omstendigheter holdes ansvarlig for eventuelle tap som oppstår som følge av at våre tjenester ikke er tilgjengelig.

2.3. Sikkerhetskopiering
Det kjøres daglig sikkerhetskopiering av databaser og nettsider som ligger på vår infrastruktur, og beholder de i 8 dager.

Vi oppfordrer alle til å ta backup av databaser og filer selv også, fordi det er raskere og rimeligere å hente tilbake data på den måten, enn ved å engasjere oss.

2.4. Sikkerhet
Alle cloud servere på vår plattform er sikret med et beskyttende lag av topp moderne brannmurer. Din server blir plassert bak en sikker brannmur som begrenser uautorisert tilgang og forhindrer hacking. Vi sørger for at dine nettsteder alltid er beskyttet. Vi kan også gjøre dine nettsider krypterte med SSL.

2.5. Misbruk
Vi forbeholder oss retten til å stenge og avslutte kundeforhold umiddelbart ved misbruk. Det er ikke lov å benytte tjenesten til hosting av usømmelig materiale, distribusjon av filer eller masseutsendelser av epost (spam).

2.6. Hacking
Ved hacking vil vi stenge siden umiddelbart når dette oppdages og gjøre kunden oppmerksom på situasjonen. Svakheter ved siden må utbedres før tjenesten igjen vil bli aktivert av oss.

2.7. Oppdaterte nettsider
Hos oss slipper du å tenke på å holde din server oppdatert. Vi oppdaterer din server automatisk med firmware og OS-oppdateringer. Men dine nettsider er ditt ansvar. Vi forbeholder oss retten til å stenge nettsider som ikke holdes oppdatert hvis de utgjør en sikkerhetsrisiko. Hvis man ikke har kompetanse til å selv sørge for dette, anbefaler vi at man velger en av våre planer som inkluderer vår serviceavtale hvor vi sørger for oppdatering av nettside, CMS system og plugins for sikker drift. Vi kan gjøre kontroller av publiseringsløsninger, og informere om oppdateringer som må installeres av sikkerhetshensyn. Når dette skjer må nettsider oppgraderes eller utbedres snarest eller innenfor gitt tidsfrist.

Kunde er anbefalt å gjennomføre systematiske backup´er og utvise aktsomhet ved installasjon av plugins og 3. Parts installasjoner og aldri installere dette på ”live” server, før det er testet på en test server på forhånd, da dette kan medføre komplikasjoner.

2.8. Konfidensialitet
Alle kundeopplysninger og informasjon som lagres på våre servere blir konfidensielt behandlet. Alle medarbeidere har signert taushetsplikterklæringer.

Vi utleverer ikke informasjon til tredjepart, med mindre vi har fått skriftlig godkjennelse eller er påtvunget det gjennom en rettslig kjennelse.

2.9. Avslutning av avtale
Avtalen kan sies opp med 1 måneds varsel før fornyelse.

2.10. Endringer av betalingsplaner
Oppskalering av webhotell løsning kan gjøres når som helst, og man vil bli fakturert for aktiv plan i perioden. Nedskalering kan kun skje med 1 måneds varsel før fornyelse.

3.0 Revisjon av avtalevilkår

De alminnelige betingelser for avtalen revideres normalt en gang i året og ellers når det oppstår behov for det. Vi vil informere om endringer via epost når det skjer. Hvis informasjonen om nye vilkår er gitt 1 måned før neste fornyelsesperiode vil nye vilkår være gyldig for neste fornyelsesperiode. Fornyelse av ny avtaleperiode bekrefter at vilkårene aksepteres.